نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1611
-
الف
+

استقبال مخاطبان خارجی از سریال های «یوسف پیامبر»، «مردان آنجلس» و «مریم مقدس»

«علی کربلائی حسینی» مدیر رسانه بین‌الملل معاونت سیما از علاقه مندی مخاطبان خارجی به سریال های تاریخی و دینی ایرانی خبر داد.

به گزارش آی فیلم 2، «علی کربلائی حسینی» با بیان اینکه یکی از مزیت‌های صداوسیمای ایران برای بازاریابی محصولات خود، محتوای حلال یا پاکی است که بر مبنای فرهنگ، اصول، باورها و هویت ملی تولید کرده است، گفت: سال گذشته و همین چند ماهی که از 1402 سپری شده، درآمد ارزی خوبی از فروش حق نشر(پخش) آثار صداوسیما حاصل شده است.

مدیر رسانه بین‌الملل عنوان کرد: سریال‌های تاریخی و مذهبی همچنان در صدر فروش حق نشر (پخش) تلویزیونی و دیجیتال قرار دارد؛ به طوری که سریال‌های «یوسف پیامبر(ع)»، «مردان آنجلس»و «مریم مقدس (س)» از پرطرفدارترین محصولات رسانه‌ای مورد تقاضای شبکه‌های مختلف خارجی است.

وی با بیان اینکه بیش از 45 کشور تاکنون مشتری محصولات رسانه ملی ایران بوده‌اند، آسیا ـ استرالیا، ترکیه و غرب آسیا و سپس اروپا را از عمده‌ترین مشتریان محصولات صداوسیما معرفی و تصریح کرد: موفق‌ترین آثار فروخته شده به شبکه‌های خارجی؛ انیمیشن، سریال در گونه‌های مذهبی، اجتماعی و تاریخی، فلم سینمایی و مستند بوده‌اند.

داکتر کربلائی حسینی تولید مشترک با دیگر کشورها را از جمله راهبردهای جدی و مورد تاکید در دوره تحولی صداوسیمای ایران برشمرد و از در دست بررسی بودن طرح‌هایی از چین، پاکستان و ... برای تولید محصول مشترک خبر داد.

لازم به ذکر است بر اساس تفاهم نامه اخیر معاونت برون مرزی صداوسیما با هنرمندان تاجیکستان، قرار است به زودی تولیدات مشترک ایران و تاجیکستان وارد مرحله اجرایی شود. 

م ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر